onsdag 27 januari 2010

Vilka hjältar!

Här är en artikel publicerad i Expressen igår med intervjuer och ögonvittnesskildringar ifrån det team av läkare och sjuksköterskor som nyss hemkommit efter att ha varit utskickade av min församling till jordbävningsdrabbade Haiti. Enormt! Vilka hjältar! Här är deras blogg också. Teamets ledare Olle Eriksson var med via telefonlänk på söndagsmötet nu i söndags också och berättade lite om läget på plats, och så sände vi ut ett nytt team att avlösa det första med. Allt jag kan säga igen är bara, vilka hjältar! Jag är bara så glad och enormt stolt över att få vara del av en församling som inte bara talar om kärlek och att leva för andra, utan verkligen gör det också! Det är sann kristendom för mig! Och det är min önskan och min bön att leva så själv, och då är det så underbart att få ha sådan föredömen i sin närhet!

KOMMENTERA

Skicka en kommentar