tisdag 5 januari 2010

Imorgon ryker julen

När jag såg löparen som ligger på bordet i bakgrunden av bilden till föregående inlägg så kände jag bara hur less jag var på allt juligt. Så imorgon ryker det! Amaryllisen är ledsen nu, hyacinterna ber om nåd och all grönmossa som stoppats i krukor börjar bli beige. Så imorgon benådar jag allt och tackar för denna gång! Är det något som skulle kunna få smyga sig kvar ett tag till annars så är det hyacinterna. Fast nya då. En sista omgång. Bara för att jag älskar doften av dem som slår emot en när man kommer hem och öppnar dörren. De känns ändå ganska så neutrala i sina vita pressglasskålar. Men vi får se. Nu ska här lagas lunch och gravid kvinna i lila velour ska bli anständig och kanske till och med sminkas lite eftersom mannen har med sig svägerskan hem snart för lunch hos oss. Och frukostdisken ska göras och sängen bäddas, bäst att sätta fart!

JO

2 kommentarer :